SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

torsdag 22 januari 2015

Montering av quilten

Nu är det dags att montera fast alla delar. Jag börjar med att placera ut de quiltade lapparna under den redan fastsydda guldranden. Jag har lagt lapparna lite omlott på varandra och syr fast dem med sicksack.



Sedan syr jag på den första lejonkroppen.
Den sys rakt över de quiltade lapparna. Jag får då automatiskt för mycket tyg under lejonet, så då måste jag klippa bort det överflödiga efter sömnaden. Jag vänder upp avigan och klipper nära sicksack sömmen. Placeringen är mycket viktig då jag följer en del av linjerna från lejonkropparna. Resultatet syns här:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar