SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

fredag 30 januari 2015

Lejonparet

Lejonets huvud tar form och jag väljer ett mjukt velourtyg till bottentyg. Det ger ett snällt intryck, då jag vill ha ett fredligt inställt lejon. Det får inte vara ett lejonpar som är i anfallsställning, eftersom jag vet att de ska hänga över en sänggavel i ett sovrum. Då skulle inte jag kunna sova så gott i alla fall! Nej, lejonen ligger och tar sin siesta, kanske jakten snart ska börja, för hanen blickar nyfiket ut i rummet. Det skulle förresten vara mycket intressant att göra en motsatsbild. Jag tror att tygvalet skulle bli något helt annat. Det skulle vara spännande att se hur man kan ändra en känsla genom strukturen på tygerna. Lejonens kroppsställning skulle förstås bli helt annat, inga mjuka söta tassar längre, utan hårda med stora vassa klor. Det lugna paret skulle troligtvis ha fått sällskap av andra lejon som girigt drar i bytet. Kanske sitter en eller flera gamar och väntar på sin tur... nej vem skulle kunna sova sött under en sådan tavla? Nu är det mesta fastsytt och jag har endast några smådetaljer kvar att göra. Idag har jag placerat ut skinnbladen på sin rätta plats, då jag äntligen har haft en färdig ramstomme att måtta med. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar