SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

lördag 10 januari 2015

Lejonhonan

Vissa tyger och då menar jag både i kulör och struktur är givna, så de börjar jag alltid lägga ut först. Jag brukar tjata om att finna rätt balans i motivet och det är nog det som utkristalliserar sig under arbetets gång, då jag menar att vissa bitar är "givna". Två givna bitar är örat i beige velour, som vägs upp fint av en ljus satinlapp på magen.
Den mörka svansen kommer att ge en fin rörelse i bilden när den blir klar. Tassen får svarta trampdynor, vilket ger ett mjukt intryck.
När alla lappar är klippta och utlagda är det så dags att sy. Det blir tät sicksack med svart sytråd på de flesta sträckorna. Ibland blir det sytråd ton i ton med lappen, men även här styr känslan när det ska bli så.
Jag avvaktar med detaljer som nos, morrhår och ögon. Det kommer att bli något av det sista som jag gör. Här nedan ses lejonhonan till hälften färgsatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar