SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

tisdag 6 januari 2015

Lejonpar

Ett nytt år och tiden har bara flutit förbi i hög hastighet. Jag har i dagarna avslutat den sista tavlan till min kommande utställning. Nu har jag endast ett par ramar och monteringar kvar. 19 tavlor och en mässhake blev resultatet efter ett års arbete. Det har varit en spännande resa och slutade egentligen där jag startade, med en örn. Cirkeln är sluten med både konkret och abstrakt konst och med många frågor besvarade.

Idag har jag börjat på en ny resa, som ska resultera till en tavla med ett lejonpar, vilket är ett beställningsarbete. Här visar jag de tyger som kommer att användas. Det kommer att bli en svart bakgrund med guldinslag och en hel del gråskala med vackra, varma kulörinslag. Den här gången kommer jag att börja färgsätta bakgrunden. Det är mycket ovanligt att jag gör det, eftersom jag brukar starta upp med motivet, men min intuition får styra, så idag har jag suttit och sytt guldlinjer.
Dessa ska placeras centralt i bilden bakom lejonparet. Ett nystan och en kilometer sytråd senare och första delen är färdig. Bilden till vänster visar när jag kommit halvvägs i arbetet. (På skissen är detta markerade som linjer.) Imorgon ska jag jag fortsätta med klipphällen som är i förgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar