SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

onsdag 14 januari 2015

Bakdel

Nu har jag arbetat om skissen eftersom jag tidigare hade en lite diffust ritad bakdel på lejonhanen. Jag behövde få ordning på baktassarna, som jag helt enkelt hade lagt bredvid varandra. Här har jag klippt ut skissen och lagt ovanpå grundtyget för att se om proportionerna blir rätt. Jag har redan börjat färgsätta kroppens främre del och väljer mustiga färger blandade med den grå färgskalan. Linjernas streckning är viktig och får ett fint samspel på kroppen. Nu börjar båda lejonkropparna ta form och det är viktigt att titta helhetsmässigt på delarna, så att de får en samhörighetskänsla och återigen, ett balanserat intryck. Det ska vara skönt för ögat att titta på tavlan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar