SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

söndag 9 oktober 2011

Vecka 40

En härlig solig helg, men tyvärr har jag suttit och pluggat när det var som bäst. Hann ut i skogen en timme och plockade lite trattkantareller. Under veckan som gått har jag skickat en tavla till Luleå. Jag måste nog säga att det är ganska billigt ändå att skicka paket och fort gick det. Jag blir lika förvånad varje gång. Läst mycket och då i The Art of Art History, Preziosi. Städat upp efter mässhelgen. Några tips inför en mässa: Planera redan hemma hur du ska hänga i montern. Du vet ju ytan och storleken på dina tavlor. Jag brukar antingen rita upp på ett rutpapper eller plocka med bilder i datorn. Ta alltid med dig för många tavlor. Det kan ju vara så att du ändrar dig på plats. Det är även bra kunna hänga upp nytt om du säljer något. Den här gången hade jag även med en liten tv, där jag visade tavlor från en USB-sticka. När jag hängde mina tavlor så använde jag mig av en riktlaser. Den nedre tavelkanten mättes ut och det var sedan lätt att följa en linje längs hela montern. Glöm inte bort en  matta i montern. Det är oftast ett fult stengolv. Hårt att stå på och du får en bättre känsla i din monter med matta. Tips! En röd matta är riktigt snyggt! Kan lägga ut någon bild senare i veckan på min monter. Idag börjar det bli lite sent. I sista minuten, alltså för en halvtimme sedan, skrev jag veckans tysktester och inlämningsuppgift. Det är inte likt mig att vara ute i sista minuten. Jag mår bäst av att ha framförhållning! Bis bald!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar