SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

tisdag 25 oktober 2011

Att studera på universitet och skaffa sig en utbildning ska generera fem år extra till sitt liv. Jag är inne på min andra examen, så då borde jag leva tio år längre än vad som var beräknat från början, eller? Just nu känns det som jag håller på att förkorta mitt liv istället! Att inte hinna med, att inte räcka till, är den största boven i stressfällan, tror jag.  Därför är det så viktigt för mig att ha en struktur i allt vad som ska göras. Risken är dock stor att man planerar för ambitiöst och tror att man ska hinna mer än vad man faktiskt gör. Då ökar man bara på stressen ytterligare!  Det är även viktigt att plocka bort sådant som inte är överhängande viktigt. Mina tyska studier har tyvärr fått stryka på foten i förra veckan och jag har bestämt mig att inte titta på dem tidigast under lördagen den här veckan. Det som stör mig mest är att jag inte ens hann skriva i min blogg i söndags. Idag har jag prioriterat min Mönsterkonstruktionskurs efter att först varit inne på universitetet, så i eftermiddag ska jag genomföra uppgift 3 i mönsterkonstruktion. Att sy en krage från en vald mönsterkonstruktion. Den ska även ha en utgångspunkt utifrån tygets material och egenskaper. Jag har en idé! Rektangeluppgiften är nästan klar, se tidigare inslag. Ska bara göra klart "överraskningen". Det är inplanerat att göras ikväll. När det är som mest att göra, bryt stressen och unna dig något som en liten belöning. Ta en promenad eller titta på ett TV-program. Ikväll går reprisen på Projekt Runway. Det får bli min timmes belöning;-) Promenaden måste jag ta ändå, det blir så gnälligt från lilla hunden annars!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar