SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

söndag 30 oktober 2011

Vänner

Jag har köpt mig en ny vän! Hon står och väntar på mig utan huvud, armar och ett ben, men annars ser hon ut som jag. Tålmodigt står hon i ett hörn... där går nog likheten isär. Jag har äntligen köpt mig en provdocka! Inte en dag för sent, höll på att bli galen här om dagen när jag skulle prova en toile, kimono inspirerad kavaj. Det slutade med att jag nästan hysteriskt sydde alla insnitt jag bara kunde komma på. Vid koll på skolan var ju det naturligtvis fel, så det blir att göra en ny, men jag lärde mig mycket på det. Har även börjat skissa på en ny idé (läxa till nästa tillfälle). Det blir en landslagsklänning i blått linnetyg och gula ränder. Hoppas att det ska kunna passa i Uvalde, Texas sommaren 2012 (segelflyg VM).

Äntligen är seminarieexaminationerna klara för Preziosi. Nu ska jag istället skriva C-uppsats och läsa tre avhandlingar som ska redovisas den 24 november. Tyskan tog jag tag i igår och idag har jag suttit i en gruppchatt hela förmiddagen. Det var absolut i sista minuten! Veckan som kommer ska jag umgås med mina vänner. Jag har helt underbara vänner som står ut med mig. Att de orkar hålla kontakt med någon som aldrig har tid! Tur att det finns en sms: funktion på mobilen! Det blir vid tre tillfällen med middagar, fika, skratt och tårar. Det ser jag fram emot:-)
Till vänster: Rektangel uppgiften blev en väst, med ihopsydda retanglar i olika material. Överraksningen blev öronmuffar. Till höger är en påbörjad sommartop eller kanske t.o.m. klänning. Jag ska köpa något snyggt grått garn och virka ärmar och nederkant. Kragen är en waterfall. Kjolen är inspirerad från mina Röd sippa tavlor. Två skinnblommor på var sin sida.

2 kommentarer:

  1. Hej..och tack för igår!

    Nu har jag läst ikapp hela din blogg och jag är som vanligt helt fascinerad över allt du kan och allt du hinner med!

    Kramar från Camilla

    Ps. Sparar genast din bloggadress i Bloglovin så jag med automatik ser alla dina uppdateringar. Ett bra tips om du har några bloggar du följer! ;)
    http://www.bloglovin.com/

    SvaraRadera
  2. Hallå!
    Hur skulle man klara sig utan vänner? Tack för tipset! Då ska jag komma ihåg att göra det med Ewe´s fina blogg:-)Vi hörs!

    SvaraRadera