SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

söndag 16 oktober 2011

Demokrati

Tavlan är klar! Texten lyder:
KRIG
Jag ser er förtvivlan!
Jag hör era rop!
Ni starka människor som vill leva i
DEMOKRATI!
Jag ser er beslutsamhet!
Jag ser erat mod!
Ni starka människor som vill leva i
FRED!
Jag ser! Jag hör!
Men, jag gör ingenting!
VARFÖR?

Att se människors kamp vecka efter vecka lämnar nog ingen berörd. TV:n tystnar 

aldrig med sitt budskap och ofta känner man sig maktlös. Men, jag gör inget åt det. Någon som gör något för att förändra världen är Percy Barnevik. En framgångsrik företagsledare som beslutat sig för att arbeta med biståndsarbete. Målet är att ge 10 miljoner kvinnor jobb i u-länderna. En man som inte vill titta tillbaka, utan framåt. Det är tur att det finns människor som vet vad som kan göras för att hjälpa andra. Jag har tydligen nog med mina egna små triviala bekymmer, som att hinna med att läsa x antal sidor till obligatoriska seminarier, plugga tyska, laga mat, städa hemmet, gå ut med hunden och skriva i min blogg. Jag hade tidigare lovat att lägga ut en bild på min monter (under hängning), så här kommer den tillsammans med Demokrati tavlan. 

1 kommentar:

  1. Demokratitavlan blev jättefin!:)

    Här är adressen till min blogg:

    http://enlitenbloggomtungasaker.blogspot.com/

    SvaraRadera