SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

söndag 27 januari 2013

MOTALA TINGSHUS

   Fönster, fönster fönster. Jag har suttit en hel dag och bara sytt fönster. Tyget ska med fördel vara lite glansigt och läggs underst = rutan, sedan syr jag alla fönsterramar med tät sicksack. 8 fönster på varje länga, alla med en markis. Jag förstod redan under min första anblick av byggnaden att jag skulle få problem med att hitta rätt tyg. En mörkgrön randning med ca 2mm bredd. Jag kunde inte minnas att jag ägde ett sådant tyg, så jag har letat i mina lådor, hos leverantörer och tygaffärer. Till slut fick jag ta plan B. Jag sydde ränderna själv på ett vitt tyg. 

 
Nästa dag växte motivet enormt fort! Båda sidobyggnaderna fyllde ut ytan och jag hade plötsligt hunnit halvvägs. Steget efter det blir att föra över delarna till en bakgrund. Då måste jag börja med det som ligger längst bak i bilden. Det blir med andra ord klocktornet, om man bortser från den blå himlen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar