SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

söndag 20 januari 2013

MOTALA TINGSHUS

Jag tittar på min förlaga och använder den som mall när jag arbetar med motivet och försöker göra så likt som möjligt. Tygerna jag använder ska spegla materialet, så det stora emblemet får bli klippt i mockatyg. Detaljerna sys sedan på maskin med en något mörkare kulör. 
Texten matas in i min symaskin. Jag får göra fler försök innan jag känner mig nöjd. Det gäller att få textstorleken i rätt dimension. Nu börjar motivet växa fram!

2 kommentarer:

  1. Så fantastisk fint! Och detaljrikt! Och vilket tålamod du måste ha!!!

    SvaraRadera
  2. Det är så förbaskat kul! Tack för ditt inlägg, det värmer:-))

    SvaraRadera