SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

söndag 13 januari 2013

MOTALA TINGSHUS

När jag har studerat objektet plockar jag fram de tyger som jag tycker är lämpliga. Jag väljer ett oblekt linnetyg till bottenfärg av byggnaden och bygger vidare med fler vita nyanser i olika kvaliteér för att få struktur och skuggskiftningar. Allra främst kommer ett kritvitt duchesse tyg att placeras. Jag tänker mig en härligt solig dag och då förväntas solen ligga rakt på entrén. Entrén är i blickpunkt även för mitt sömnadsintresse, så jag startar med fönstrena ovanför porten. Det är först när man börjar jobba bit för bit som man inser att det finns många små detaljer som blir viktiga för helhetsintrycket. Bit för bit växer motivet fram. Nästa utmaning blir byggnadens text. Tur att jag har en symaskin med bokstavsfunktioner:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar