SWANSTRÖMS KONST

Välkommen till min blogg! Nytt inlägg varje vecka, där jag berättar vad som är aktuellt just nu. Fortsätt sedan till min hemsida där min konst visas: www.swanstromskonst.com

måndag 22 september 2014

Framsida

Mässhaken tar form! Jag har i dagarna blivit klar med alla kantremsorna och nålat fast dem på mässhaken. Det resulterade äntligen till den stadga och tyngd som plagget tidigare saknade. Nu väntas många timmar med handsömnad både på rät- och avigsidan. Min tidigare plan var att sy fast bandet från rätsidan på maskin, men jag insåg snart att det skulle bli svårt att få den där jag ville. Ett blått kors pryder även framsidan med, ja just det, guldränder. Baksidan har en guldsprakande bildremsa med fem helgon och ärkebiskop Jacob Ulvsson längst ned. Överst finner vi Anna själv tredje och här syns ett första tygutklipp. Jag har haft bilder på Albertus Pictors broderade remsa som förlaga, men än så länge är jag lite återhållsam att visa det slutgiltiga resultatet, eftersom masterutbildningen innebär att en utställning blir mitt examensarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar